Handel

  • Transformacja w kierunku zrównoważonego rozwoju nie ominie sektora MŚP. Małe i średnie przedsiębiorstwa napotykają jednak na tej ścieżce o wiele więcej barier niż duże podmioty. Zalicza się do nich m.in. brak wystarczających środków, wyspecjalizowanej kadry i know-how związanego z wdrażaniem w swojej działalności aspektów ESG. Aby pomóc firmom w tym zakresie, Bank... Czytaj więcej »

  • MediaMarkt świętuje 25-lecie działalności w Polsce

    Poniedziałek, 02 października 2023

    W październiku MediaMarkt świętuje 25-lecie marki w Polsce! Już od ćwierć wieku ta popularna sieć handlowa jest przewodnikiem po świecie nowych technologii dla polskich konsumentów. Swoją kampanią jubileuszową „Let’s Party” zaprasza do wspólnego świętowania. To również znakomita okazja, żeby przypomnieć reklamową drogę marki oraz jej wpływ na polskich konsumentów. Czytaj więcej »

  • 2 na 3 dorosłych Polaków bierze udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym; 90% uczestników korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Pozycję lidera wśród programów utrzymuje Moja Biedronka, ale na rynku pojawił się nowy silny gracz, Kaufland Card. ARC Rynek i Opinia publikuje raport Monitor Programów Lojalnościowych 2023. Czytaj więcej »

  • Panattoni sfinalizował kolejną dużą transakcję. Doświadczona, silnie obecna na polskim rynku globalna firma z branży nieruchomości, nabyła za 100 mln euro trzy w pełni skomercjalizowane parki przemysłowe w doskonałych lokalizacjach – łącznie 135 000 m kw. w regionach śląskim, poznańskim oraz łódzkim. Czytaj więcej »

  • Firmy transportowe chcą zamknąć III kwartał br. wyższymi lub podobnymi przychodami co kwartał wcześniej. Z Barometru EFL wynika, że 14 proc. przedstawicieli sektora prognozuje większy poziom sprzedaży, a 74% podobny jak w II kwartale. To najlepszy wynik od ponad roku – w II kwartale 2022 roku 29 proc. firm liczyło na wzrost sprzedaży. Ruszyły także inwestycje. Blisko 13% chce je... Czytaj więcej »

  • Zgodnie z założeniami strategii biznesowej na lata 2023-2025, Grupa Eurocash otwiera kolejny rozdział w rozwoju swojej flagowej sieci franczyzowej. Delikatesy Centrum w wersji 2.0 będą rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców i w modelu zrównoważonego podziału zysków. Przedsiębiorcy współdecydowali o nowych kierunkach rozwoju sieci, a teraz od lipca br. w dedykowanych... Czytaj więcej »

  • Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach i o tym jaki będą mieć wpływ na producentów, importerów i eksporterów wina mówią specjaliści Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego dla branży beverage. Czytaj więcej »

  • E-commerce w sektorze FMCG rozwijał się bardzo spokojnie przez ostatnie lata. Pandemia spowodowała jednak, iż przekonaliśmy się, że produkty spożywcze podobnie jak AGD, czy kosmetyki możemy równie łatwo i bezpiecznie kupować przez internet z dostawą do domu. Nastąpił prawdziwy boom w zakupach internetowych! Czytaj więcej »

  • Franczyza po nowemu?

    Piątek, 15 września 2023

    Po wielu miesiącach oczekiwania światło dzienne ujrzał przygotowany przez resort sprawiedliwości projekt nowych regulacji prawnych dotyczących franczyzy. Czytaj więcej »

  • Valletta – słoneczna stolica Malty

    Piątek, 15 września 2023

    Valletta jest najbardziej wysuniętą na południe europejską stolicą, jest również najbardziej nasłonecznionym miastem – z ponad 300 dniami słonecznymi w roku! Jeśli do tego dodamy, że otaczają je dwie zatoki z błękitną i ciepłą wodą, mariny pełne żaglówek i jachtów, a także przepiękną, ufortyfikowaną starówkę z bajecznymi uliczkami, to czyż może być lepsze... Czytaj więcej »

  • Philip Morris International zainwestuje ponad miliard złotych w polską gospodarkę. Koncern planuje stworzyć nowe linie produkcyjne w swojej fabryce w Krakowie, które będą produkować wkłady tytoniowe do podgrzewania w najnowszych urządzeniach firmy. Dzięki temu powstaną też nowe, wyspecjalizowane miejsca pracy. – Jesteśmy przekonani, że tradycyjne papierosy trafią w końcu do... Czytaj więcej »

  • Analitycy agencji badawczej Kantar Polska podkreślają, że spożycie warzyw i owoców w ciągu ostatnich trzech miesięcy wzrosło niemal do tak wysokiego poziomu, jaki został odnotowany w czasach pandemii. Z badań wynika, że Polacy bardzo chętnie włączają je do menu, sugerując się nie tylko smakiem i sezonowością, ale także dość niskimi cenami w porównaniu do innych... Czytaj więcej »

  • Od 15 września 2023 r. za pośrednictwem aplikacji mobilnej e-Paragony Ministerstwa Finansów kupujący będą mieli możliwość generowania unikalnych identyfikatorów. Umożliwią one bezpieczne przypisanie e-paragonów do konkretnych osób. Jest to istotny krok w procesie wdrażania elektronicznych dowodów zakupu. Nowe rozwiązanie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i zachęcenie... Czytaj więcej »

  • Morza i oceany stanowią zdecydowaną większość, bo aż 71 proc. powierzchni globu. Postępujące zmiany klimatu i ocieplanie się wód destrukcyjnie wpływają na morski ekosystem i zamieszkujące go ryby, a dodatkowo problem pogłębiają agresywne połowy. Z danych ONZ wynika, że ponad 35 proc. światowych zasobów ryb jest poławiana w sposób niezrównoważony, czyli zagrażający... Czytaj więcej »

  • Wyniki dotyczącego sektora magazynowego obserwowane w I połowie roku w Polsce odzwierciedlały kondycję rynku europejskiego. Całkowity popyt osiągnął łącznie 1,95 miliona m², z czego 73% stanowiły nowe umowy i ekspansje. Na koniec II kwartału 2023 r. w budowie pozostawało 2,5 miliona m², podzielone niemal po połowie na powierzchnię zabezpieczoną i spekulacyjną. Pierwszą... Czytaj więcej »

  • Począwszy od lutego 2023 roku, w każdym miesiącu sprzedaż detaliczna osiągała kilkuprocentowy spadek (dane GUS). W lipcu było to 4% porównując do zeszłego roku. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż internetowa to obecnie około 9% ogółu, zjawisko to dotyczy również e-commerce. Dlaczego Polacy wydają mniej i jak wyglądać będzie IV kwartał roku? Odpowiada ekspert Łukasz Iwanek,... Czytaj więcej »

  • 24 września minie równo 5 lat od dnia, kiedy Grupa Eurocash uruchomiła eurocash.pl – obecnie największą platformę zakupową B2B dla lokalnego handlu w Polsce. Z rozwiązania oferującego ponad 15 tys. produktów korzysta już 45 tys. sklepów, punktów gastronomicznych oraz innych mikroprzedsiębiorców. Eurocash liczy na kolejne wzrosty i zapowiada dalsze inwestycje w platformę,... Czytaj więcej »

  • Restauracje sieci Sfinks Polska w sierpniu 2023 r. wypracowały przychody gastronomiczne w wysokości 18,2 mln zł, co oznacza wzrost o 10,5% r/r. To łączne obroty 74 lokali marek SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. W ujęciu narastającym wzrost wyniósł 13,6% a przychody restauracji od stycznia do końca sierpnia osiągnęły poziom 125,76 mln... Czytaj więcej »

  • Coca-Cola Zero Cukru i Highsnobiety wprowadza na rynek nową, limitowaną kolekcję ubrań. Jako pionierzy doskonałego smaku w swoich branżach, wspólnie stworzyli 12 wyjątkowych projektów inspirowanych zespołem operacyjnym Coca-Cola. Czytaj więcej »

  • Maxi Zoo ma już 100 placówek w Polsce

    Środa, 06 września 2023

    Niemiecka sieć sklepów dla zwierząt Maxi ZOO po zaledwie 11 latach na naszym rynku, dobiła niedawno do okrągłej liczby 100 placówek - działalność ostatniej z nich, poniekąd sygnalizująca zmiany w strategii sieci, została zainaugurowana w łódzkiej Manufakturze. O ambitnych planach na rozwój biznesu w Polsce opowiedzieli nieco więcej założyciel i prezes Maxi Zoo, Torsten... Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, stawia na wzmocnienie kompetencji w zakresie przesyłek transgranicznych – które są bardzo ważnym elementem strategii rozwoju biznesu Grupy InPost na wszystkich kluczowych rynkach, na których jest ona obecna. Dlatego do współpracy jako VP Operations zaprosiła Mariana Sepesiego, który wcześniej pracował... Czytaj więcej »

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest łódzka restauracja Ramki. O pierwszych krokach w branży gastronomicznej, przepisie na sukces lokalu, a także współczesnych wyzwaniach w... Czytaj więcej »

  • Aktualna sytuacja na polskim rynku słodyczy czekoladowych nie jest tak zmienna jak w ubiegłym roku, jednak trudno o duży entuzjazm, ponieważ nadal towarzyszą nam gospodarcze skutki konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą. Inflacja, mimo że jest niższa, to wciąż utrzymuje się na dwucyfrowym poziomie, sprzedaż detaliczna spowalnia. Wyzwaniem na pewno pozostaje ciągły wzrost cen... Czytaj więcej »

  • To już ostatni dzwonek na skompletowanie wyprawki szkolnej. Choć większość rodziców produkty szkolne zaczyna kupować w wakacje, to co czwarty zwleka z tym do ostatniej chwili. Na wybór konkretnego miejsca zakupów największy wpływ mają bogata i zróżnicowana oferta produktów, promocje i atrakcyjne ceny. Dlatego, jak wynika z badań agencji SW Research dla Carrefoura, 70 proc.... Czytaj więcej »

  • Tego lata po raz pierwszy rzemieślniczy Browar PINTA wysłał kontener swoich piw odbiorcy w Stanach Zjednoczonych. W polonijnych sklepach takich stanów jak Nowy Jork, Illinois, New Jersey, Connecticut i Floryda można już trafić na kraftowe piwa z Polski: „A ja pale ale”, „Hazy Morning” i „Dzień dobry!” – amerykańską wersję „Pierwszej pomocy”. Czytaj więcej »

  • Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców wtórnych. Sklepy chwalą się również, że coraz większą popularnością cieszą się torby papierowe, wielorazowe pojemniki na żywność, worki na śmieci wykonane z materiałów... Czytaj więcej »

  • Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) opublikował raport „Moralność finansowa Polaków 2023”. Partnerami raportu są: BIG InfoMonitor, EOS Poland, Ikano Bank i Ultimo. Głównym celem projektu jest cykliczna analiza moralności finansowej Polaków, opierająca się na ocenach poszczególnych nadużyć dokonywanych przez konsumentów. Czytaj więcej »

  • W 2022 r. nastąpiło przyspieszenie popularyzacji płatności bezgotówkowych, z użyciem których zrealizowano już 62% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce. Ubankowienie Polaków na koniec tego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% - pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze... Czytaj więcej »

  • Santorini – perła Cyklad

    Środa, 09 sierpnia 2023

    Santorini, to grecka wyspa leżąca w archipelagu Cyklad na Morzu Egejskim, odwiedzana chętnie przez turystów z całego świata. Najbardziej znane miejsca, to oczywiście Oia z niebieskimi sklepieniami budynków sakralnych, gdzie można podziwiać cudowne zachody słońca, Fira – stolica wyspy z urokliwym portem, pełna sklepików i restauracji, a także Kamari – turystyczne miasteczko,... Czytaj więcej »

  • Wybierając produkty do wrześniowej wyprawki dla naszych dzieci, często kierujemy się ceną – deklaruje tak ponad 62 proc. dorosłych przepytanych w ramach badania Barometr Providenta. Pomimo oszczędnego podejścia, najważniejszy okazuje się jednak gust dziecka, a koszty szkolnych zakupów są wysokie – co trzeci rodzic na wyprawkę przeznaczy kwotę między 501 a 1000 zł. Czytaj więcej »

więcej artykułów